O krôčik ďalej...

16.08.2018 14:23

Modrotlač - je taká slovenská, tradičná, originálna. Ale okrem starších ročníkov naozaj málokto vie, čo to v skutočnosti je a ľudia za modrotlač pokladajú doslovne všetko modrobiele. Som z toho smutná i rozčarovaná. Pretože kto raz k modrotlači pričuchne, nemôže viac inak...

Mám preveľkú radosť a potešenie, že Vám môžem predstaviť nový kúsok z dielničky našej MODROTLAČE LUCIAr.t. Totiž my z modrotlače nielen šijeme a pripravujeme všelijaké užitočné a krásne drobnosti, ale si ju sami aj tvoríme - tradičným postupom. A preto sme výnimoční a originálni. Ale o tom som už písala dávnejšie.

Náš najnovší kúsok je opasok pre dámy, slečny, dievčence... kohokoľvek, kto miluje ľudovú tvorbu, ľudové vzory a prednostne modrotlač. Aspoň tak ako my - totiž my sme už dve. Najnovšie sa mi podarilo nadchnúť pre túto úžasnú techniku moju 13-ročnú dcérku. A práve aj tento opasok je jej tvorba. Vzor si sama navrhla, sama naniesla na látku pap či rezervu pomocou štetca. Ja som už len plátenko nafarbila v indigu a ušila opasok.

Tu Kristínka nanáša pap...

Vzor na látke pred farbením...

Opasok na Kristínke... viaže sa vzadu na šnurovačku, preto sa prispôsobí akémukoľvek obvodu pásu...

No a pri fotení mi pomáhala aj naša malá Dori cica... :D

Tak čo poviete? Zamilujete si modrotlač rovnako ako my? ;)