Ako vzniká MODROTLAČ LUCIAr.t. - časť prvá

08.01.2018 22:34

Ach, farba roka 2018 v móde je fialová - a to ma vynáša do oblakov ;) no tie sú predsa modré - ako môj najnovší svet. Tak ahojte milí priatelia. Vítam vás v mojom modrom svete. Dnes síce ešte modrý nie je, píše sa totiž len prvá časť :) ... a tak začíname zelenou (farba svetla na semofóre, ktoré dovoľuje ísť... :D ) - takú farbu má náš pap či rezerva, teda zmes na tvorenie vzoru na plátne, ktoré bude neskôr určite modré. Rezervu si pripravujem sama podľa svojho receptu miešaním a varením rôznych tajných chemických látok ;) Kedysi sa vzor nanášal akousi pečiatkou, drevenou či kovovou matricou - preto modrotlač. Na látke sa opakoval, až kým nebola pokrytá celá. Ja som k tomu pristúpila ináč, tak svojsky - rezervu nanášam štetcom, to znamená, že zmesou vzor na plátno maľujem. Takýmto spôsobom by už v dnešnej dobe nemalo zrejme zmysel vytvárať celé metre látky. Veď už aj matrica sa používa zriedka, všetko "valcuje" sieťotlač - rýchlejšia a efektívnejšia. Predsa však ten môj spôsob, dovolím si poznamenať, je výnimočný a robím to práve takto veľmi rada. Moje plátenká sú malých rozmerov, ale ich využitie môže byť veľké ...  tu nech zapracuje kľudne vaša fantázia :)

A ako sa stanú modrými? Dozviete v pokračovaní ... ;)